سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش وبلاگ

دل احمق در دهانش و دهان حکیم در دلش است . [امام عسکری علیه السلام]

از: محمدمهدی  دوشنبه 88/3/11  ساعت 10:14 عصر  

توضیحاتی برمنابع وبلاگ

وبلاگ نویس و وبلاگ نویسی

کسی که منظم نمی نویسد وبلاگ نویس نیست. سایتهای خبری وبلاگ نیستند. در ارزشیابی وبلاگها قضاوت کردن کار دشواری است و از وبلاگ کسی پی به تمام شخصیت وی بردن دشوارتر ولی به هر حال بخشی از شخصیت و اندیشه هایی که متناسب با خواست نویسنده منعکس میشود قابل ارزیابی و استفاده خوانندگان است.

به جهت ثقل مطالب وبلاگ بخصوص در مواردی که محتوای وبلاگ مربوط به دیگران میشود و بصورت گزارش یا خبر یا تحلیل خبری در می آید، تعریف وبلاگ به سوی خبرنگاری و روزنامه نگاری شخصی میل میکند. در معنای اخیر وبلاگ روزنامه ای است در جهان مجازی.

انواع وبلاگ از جهات مختلف

وبلاگ فردی/وبلاگ گروهی: وبلاگ گروهی نوعی پاتوق محسوب میشود. همچون فوروم ها. گاهی وبلاگ گروهی برای هدف مشخصی ایجاد میشود که گاهی محتوایی است و گاهی هدف وبلاگ صرفا ارتباط و گروهی نوشتن است.

ایجاد امکانات در هر سرویس به میزانی که از هدف اصلی سرویس دور شود اگرچه دریچه های جدیدی را باز میکند ولی نوعی دوری از هدف است. نیازهای پیچیده معمولا در سایتها جواب داده میشود. ایجاد سایت( در م وبلاگ‌های فارسی

 تاریخچه / نمونه های اولیه و جدید وبلاگ فارسی

رمز آنکه در ایران وبلاگ نویسی اینگونه فراگیر شده به نیاز درونی ما به بیان آنچه در درون داریم بر میگردد.
در جامعه پر رودربایستی ایرانی فرصتی چنین برای بیان درون آدمی مغتنم است. از ویژگی های اختصاصی وبلاگ فارسی آنست که در زبان فارسی اطلاعات منظم و گسترده ای برای استفاده در اینترنت تولید نشده بود و جنبش وبلاگ نویسی فرصتی طلایی برای تولید و ساماندهی محتوای فارسی شد. این روند در تاثیری متقابل ذهن و دل وبلاگنویسان را نیز سامان داده و میدهد و پیشکسوتان چراغ راه آیندگان شده اند.

اینترنت و وب فارسی در کلّیت خود با وبلاگ فارسی تعریف شد. وبلاگ ها معمولا غیرحرفه ای شکل می‌گیرند و ادامه می دهند. اکثر وبلاگهای حرفه‌ای به سوی سایت میل میکنند چرا که اصولا نوشته های مربوط به انسان کمتر حرفه‌ای می‌شود مگر آنکه حضور آن فرد برایش در اینترنت ضروری تلقی شود و اینجاست که شاهد شکل گیری وبلاگهای حرفه‌ای هستیم. ولی معمولا حرفه‌ای شدن هر وبلاگ به معنای غلبه موضوعی خاص بر وبلاگ است.

تعامل اندیشه‌ورزی گروهها و طبقات و اقشار مختلف جامعه در وبلاگها به دیوارهایی که در جامعه کشیده شده صدمات جدی وارد کرده است. هر چند در دنیای وب نیز بخش زیادی از مرزها و محدودیتها موجود است ولی مرزهای جغرافیایی و سیاسی(در سطح کلان) درنوردیده میشود.

رشد چشمگیر وبلاگ فارسی تا حد زیادی مرهون محدودیتهای ارتباطاتی درون جامعه ایرانی است که اینترنت را به مفر و گریزگاه نگاه میکرد.

فهموم متفاوت با وبلاگ ) بجای وبلاگ هدف انحرافی است


نظرات شما ()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

مطلب اول
توضیحاتی برمنابع وبلاگ
چگونه وبلاگ درست کنیم

فهرست


14139 :کل بازدید
0 :بازدید امروز
0 :بازدید دیروز

اوقات شرعی


درباره خودم


آموزش وبلاگ

لوگوی خودم


آموزش وبلاگ

اشتراک


 

طراح قالب