سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش وبلاگ

به من نوری ببخش که در پرتوش میان مردم گام بردارم و در تاریکی ها بدان راه یابم و در شکّ و شبهه ها روشن شوم . [امام زین العابدین علیه السلام]

از: محمدمهدی  دوشنبه 88/3/11  ساعت 10:9 عصر  

چگونه وبلاگ درست کنیم

تهیه و تنظیم: محمدمهدی احمدی

 

آموزش طراحی وب‌لاگ فقط در چند صفحه!             

با سلام:                                                                       دنیای آینده در دست وب‌لاگهاست!

توصیه می‌کنم ابتدا وارد سایت www.blogger.com   (انگلیسی) و یا www.persianblog.com (فارسی) شده و به چند نمونه سایت جهت آشنایی با نحوه کار سری بزنید.

چگونه وبلاگ درست کنیم؟ (سایت ایرانی – فارسی)

برای شروع کار و ساختن سایت شخصی مورد نظر خودتان، از سایت فارسی www.persianblog.com بخش عضویت در سایت با پر کردن فرم مربوطه طبق دستورات گفته شده یک فضای رایگان weblog برای خودتان با نام مورد نظرتان بگیرید.

http://www.persianblog.com/signup.asp

چند نکته در پر کردن این فرم ها قابل توجه است که به آن ها اشاره می‌کنیم:
•- توجه کنید که فیلد های ستاره‌دار حتما باید پر شوند.
•- با فشردن کلید
Alt+Shift می توانید زبان را به فارسی و یا انگلیسی تبدیل نمایید.

•- شناسه کاربری می تواند ترکیبی از حروف و اعداد (فقط لاتین)باشد ولی استفاده از حروف فارسی در شناسه کاربری مجاز نمی‌باشد.
•- در بخش شناسه کاربری دقت کنید که این شناسه حتما باید به زبان انگلیسی باشد. در ضمن شناسه‌ای که اینجا انتخاب می کنید بخشی از آدرس وبلاگتان خواهد بود .یعنی اگر شما در این بخش عبارت
zahiri را تایپ کنید، آدرس وبلاگ شما به این صورت خواهد بود:

http://zahiri.persianblog.com/
•- دقت کنید که کلمه عبور (رمز یا پسورد)نسبت به کوچک و یا بزرگ بودن حروف، حساس می باشد.دقت کنید که وضعیت کلید
Caps Lock در چه حالتی است.
•- شناسه و کلمه عبور به پست الکترونیکی شما ارسال می شوند. پس حتما یک پست الکترونیک معتبر وارد کنید، در مواردی که پسورد را فراموش کنید نیز می توانید از طریق ایمیلی که در قسمت پست الکترونیکی وارد کرده اید درخواست دریافت پسورد کنید.
•- قبل از تایید فرم متن موافقتنامه پرشین بلاگ را حتما مطالعه کنید ، سپس در صورت قبول فرم و موافقتنامه گزینه بلی را در پایین صفحه انتخاب کنید و بر روی دکمه "فرم بالا مورد تایید است" کلیک کنید. اگر همه چیز درست باشد و شناسه کاربری توسط فرد دیگری گرفته نشده باشد به صفحه بعد رفته و پیغام "عضویت شما در این سایت را تبریک می گوییم" را خواهید دید. ضمنا مشخصات شما به آدرس پست الکترونیکی شما پست خواهد شد.در غیر این صورت سیستم به شما پیغام شناسه کاربری تکراری است را می دهد. در این حالت بر روی دکمه "برگشت به فرم عضویت" کلیک کرده و شناسه دیگری انتخاب کنید.

بعد از تایید شدن شناسه کاربری شما در سایت عضو خواهید شد و برای قدم بعدی باید به صفحه "ورود به سایت" رفته و با وارد کردن شناسه کاربری و پسورد خود به قسمت کنترل پنل سایت دسترسی پیدا کنید.

 

با وارد شدن به قسمت مدیریت سایت شما می توانید مطالب خود را منتشر کنید و صفحه خود را مدیریت کنید. شما می توانید با ثبت یادداشت‌های مورد نظر خود با استفاده از یک ویرایشگر متن پیشرفته کاملاً فارسی و با استفاده از قلم ها و رنگ های مختلف، صفحات زیبا و یادداشت های جذابی برای وبلاگ خود تهیه نمایید.

شما با وارد کردن اولین مطلب خود در قسمت ویرایشگر متن و با زدن دکمه "فرستادن یادداشت و بازسازی وبلاگ" می توانید صفحه خود را مشاهده کنید.در قسمت ویرایشگر متن شما می توانید مطلب خود را تایپ کنید و به ویرایش آن بپردازید، به راحتی از قسمتی از نوشته خود را به صورت لینک یا اتصال در آورده و یا عکسی را در متن خود قرار دهید.کار با ویرایشگر متن پرشین بلاگ بسیار ساده است و با یک بار کار کردن به راحتی می‌توانید از قابلیت‌های آن بهره ببرید. در ضمن می توانید از Microsoft Word نیز استفاده کرده و بعد از آماده کردن و ویرایش ، مطلب را در قسمت اصلی سایت کپی کرده و وبلاگ را بازسازی کنید.

از دیگر امکانات پرشین بلاگ، سرویس نظرخواهی است. پس از آنکه یادداشتی در وبلاگ خود قرار دادید، بازدیدکنندگان وبلاگ شما ممکن است نظرات مختلفی نسبت به یادداشت‌های شما داشته باشند. برخی موافق شما هستند و عده ای نیز با آنچه شما نوشته‌اید، اختلاف نظر دارند. سرویس نظرخواهی پرشین بلاگ، به خوانندگان شما امکان واکنش و اظهار نظر در مورد هر یک از یادداشت های شما را می دهد. شما نیز می توانید با خواندن نظرات خوانندگان مطالب خود، نسبت به میزان مقبولیت آن در بین دوستان و آشنایان آگاهی پیدا نمایید.

این امکان نیز برای شما در نظر گرفته شده است که در صورت عدم تمایل برای ثبت و نمایش نظرات دیگران، این امکان را غیر فعال نمایید و یا در صورتی که وجود برخی از نظرات را در وبلاگ خود مناسب نمی بینید، آنها را به طور دلخواه از مجموعه نظرات یادداشت های خود حذف نمایید.

در قسمت منوی سمت راست ( منوی کاربر ) نیز می توانید بر روی دکمه "وبلاگ شما" کلیک کرده و صفحه وبلاگ خود را مشاهده کنید.
لینک مستقیم آدرس وبلاگ شما به صورت
http://USERNAME.persianblog.com می باشد.با وارد کردن آدرس در مرورگر خود صفحه خود را می‌توانید مشاهده کنید.

شما تا اینجا یک وبلاگ ایجاد کردید و می توانید در آن به انتشار مطالب و نظرات خود بپردازید.ولی تا اینجای کار شما یک وبلاگ ساده و خام خواهید داشت.برای اعمال تغییرات در وبلاگ خود ابزارهایی در اختیار شما است که در منوی کاربر که بعد از ورود به سایت می توانید آن را مشاهده کنید.

با امکانی که پرشین بلاگ در این قسمت برای شما فراهم کرده به راحتی می توانید مطالب خود را بصورت آرشیو هفتگی یا ماهانه در آورید.همچنین قالب صفحات آرشیو را هم می توانید ویرایش کنید که مستقل از قالب اصلی وبلاگ است.


نظرات شما ()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

مطلب اول
توضیحاتی برمنابع وبلاگ
چگونه وبلاگ درست کنیم

فهرست


14143 :کل بازدید
0 :بازدید امروز
0 :بازدید دیروز

اوقات شرعی


درباره خودم


آموزش وبلاگ

لوگوی خودم


آموزش وبلاگ

اشتراک


 

طراح قالب